این وبلاگ قصد دارد تا وسیله ای باشد برای رسیدن به زمان موعود

دنیا پس از ظهور ... از دیدگاه روایات


 

1. حکومت‌ واحد جهانی‌

پیامبر، صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله‌:

سوگند به‌ آن‌ کس‌ که‌ مرا مژده‌آور راستین‌ قرار داد، اگر از عمر جهان‌، جز یک‌ روز نماند، خداوند همان‌ یک‌ روز را بس‌ دراز دامن‌ کند، تا فرزندم‌ مهدی‌ خروج‌ نماید. پس‌ از خروج‌ او، عیسای‌ روح‌ الله‌ فرود آید، و در پشت‌ سر وی‌ نماز گزارد. آنگاه‌ زمین‌ با فروغ‌ پروردگار خویش‌ روشن‌ شود و حکومت‌ مهدی‌ به‌ شرق‌ و غرب‌ گیتی‌ برسد.

 

http://www.shaaer.com/_webdatafiles/PictureGallery/images/9650e4ad-b66d-4472-b0bc-ac5196936db3.jpg

 

2. رشد عقلانی‌

امام‌ باقر، علیه‌السلام‌:

قائم‌ ما، به‌ هنگام‌ رستاخیز خویش‌، نیروهای‌ عقلانی‌ توده‌ها را تمرکز دهد. و خفرَدها و دریافتهای‌ خلق‌ را به‌ کمال‌ رساند.

 

3. شادابی‌ و صفای‌ زندگی‌

پیامبر، صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله‌:

مهدی‌، در امت‌ من‌ خواهد بود. در آن‌ روزگار، آسمان‌، باران‌ فراوان‌ ببارد و زمین‌ هیچ‌ روییدنی‌ را در دل‌ نگاه‌ ندارد.


امام‌ علی‌، علیه‌السلام‌:

اگر قائم‌، بپاخیزد، آسمان‌ ـ چنانکه‌ باید ـ باران‌ بارد و زمین‌ گیاه‌ رویاند. کینه‌ها از سینه‌ها بیرون‌ رود. حیوانات‌ نیز با هم‌ سازگاری‌ کنند. در آن‌ روزگار، زن‌، با همة‌ زیب‌ و زیور خویش‌، از عراق‌ در آید و تا شام‌ برود، نه‌ جایی‌ زمینی‌ بی‌ سبزه‌ بیند و نه‌ درنده‌ای‌ او را نگران‌ سازد.

 

 

 

4. مساوات‌

پیامبر، صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله‌:

ابو سعید خفدری‌ می‌گوید: پیامبر، صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله‌، فرمود: «به‌ مهدی‌ بشارتتان‌ می‌دهم‌. او به‌ هنگام‌ اختلاف‌ مردمان‌، از میان‌ امت‌ من‌ انگیخته‌ می‌شود... ساکنان‌ آسمان‌ و زمین‌ از او خشنود خواهند بود. او مال‌ را بدون‌ خرده‌ تقسیم‌ می‌کند» ـ مردی‌ پرسید: منظور چیست‌؟ فرمود: «میان‌ همه‌، مساوی‌»

 

امام‌ باقر، علیه‌السلام‌:

مهدی‌، میان‌ مردم‌ ـ در تقسیم‌ اموال‌ ـ به‌ مساوات‌ رفتار می‌کند، به‌ طوری‌ که‌ دیگر نیازمند و محتاجی‌ یافت‌ نمی‌شود.

 

5. بی‌نیازی‌ همگانی‌

امام‌ صادق‌، علیه‌السلام‌:

به‌ هم‌ بپیوندید. به‌ یکدیگر نیکی‌ روا دارید و مهربانی‌ کنید. سوگند به‌ آن‌ کس‌ که‌ دانه‌ را در دل‌ خاک‌ شکافت‌ و جان‌ انسان‌ را آفرید، روزگاری‌ برسد، که‌ کسی‌ برای‌ درهم‌ و دینار خویش‌ جایی‌ نیابد، به‌ این‌ علت‌ که‌ همة‌ مردمان‌، از فضل‌ خدایی‌... بی‌ نیاز باشند و مستغنی.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: رویدادهای بعد از ظهور، ،
:: برچسب‌ها: حکومت واحدجهانی, رشدعقل, شادابی و صفای زندگی, مساوات, بی نیازی همگانی, ,
نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : سه شنبه 9 آبان 1391
زمان : 8:27
برزخ در زمان ظهور


http://www.qoran-etrat.com/image/imam_zaman.jpg

 

آیا بعد از ظهور امام زمان(عج) نیز عالم برزخ وجود دارد یا خیر؟

عالم برزخ، عالم بین این دنیا و قیامت است. هرکس که می ‌میرد و از این دنیا می‌رود، تا پیش از زنده شدن برای قیامت، در عالم برزخ به سر می ‌برد؛ ولی دوران ظهور و حیات و حکومت امام زمان(عج) در این دنیا و روی همین زمین است، بنابراین به عالم برزخ ربطی ندارد. در زمان ظهور و حکومت امام زمان(عج) نیز هرکس از دنیا برود وارد عالم برزخ می‌شود و تا قیامت در آنجا خواهد بود.

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: رویدادهای بعد از ظهور، ،
:: برچسب‌ها: امام زمان(عج), عالم برزخ, دنیا و قیامت, حکومت امام زمان(عج), زنده شدن,
نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1391
زمان : 16:32
قیام امام زمان (عج) چگونه قیامی است؟
| ادامه مطلب...

 

 

آیا امام زمان (عج) همه کافران و مشرکان را گردن می زند؟

 

 

بسیاری از افراد در مورد قیام حضرت تصور می کنند که این قیام منجر به بزرگ ترین و خونین ترین جنگ تاریخ می شود و حضرت سال ها با جنگ و قیام مسلحانه به مبارزه با کفر و شرک و نفاق می پردازد و همه کفار و مشرکین و دشمنان اسلام، حتی مسلمانان سست ایمان را می کشد و بعد از این جنگ خونین، هر کس می ماند، اهل سعادت و ایمان خواهد بود.

معمولاً نقاشی هایی هم که از امام زمان (عج) کشیده می شود، تصویر مردی است که روی اسب نشسته و شمشیر خود را بلند کرده و آماده دادن دستور نبرد است، آیا واقعاً این گونه است؟

 

 

 

 

 

بقیه متن در ادامه مطلب

 

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: رویدادهای بعد از ظهور، ،
:: برچسب‌ها: امام زمان (عج), حکومت امام, قیام,
نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : چهار شنبه 1 شهريور 1391
زمان : 16:48
عصر طلائی ظهور


 

گسترش عدالت در سراسر گیتی همچنانکه اولین هدف و اصلی ترین برنامه پیامبران بوده است سرلوحه برنامه های امام زمان علیه السلام است . حضرت امام خمینی در تصویر عصر ظهور آورده اند :

«آن کسی که به این معنا موفق خواهد شد و عدالت را در تمام دنیا اجرا خواهد کرد نه آن هم این عدالتی که مردم عادی می فهمند که فقط قضیه عدالت در زمین برای رفاه مردم باشد ، بلکه عدالت در تمام مراتب انسانیت، انسان اگر هر انحرافی پیدا کند، انحراف عملی، انحراف روحی، انحراف عقلی، برگرداندن این انحرافات را به معنای خودش، این ایجاد عدالت است در انسان. اگر اخلاقش اخلاق منحرفی باشد، از این انحراف وقتی به اعتدال برگردد، این عدالت در او تحقق پیدا کرده است. اگر در عقاید یک انحرافاتی و کجی هایی باشد، برگرداندن آن عقاید کج به یک عقیده صحیح و صراط مستقیم، این ایجاد عدالت است در عقل انسان».

«وقتی که ایشان ظهور کنند – ان شاء اللّه خداوند تعجیل کند در ظهور او – تمام بشر را از انحطاط بیرون می آورد، تمام کجی ها را راست می کند «یملا الارض عدلاً بعد ما ملئت جورا» همچو نیست که این عدالت همان که ماها از آن می فهمیم که نه یک حکومت عادلی باشد که دیگر جور نکند آن، این هست اما خیر، بالاتر از این معناست، معنی «یملا الارض عدلاً بعد ما ملئت جورا» الان زمین و بعد از این، از این هم بدتر شاید بشود، پر از جور است، تمام نفوسی که هستند انحرافات در آنها هست؛ حتی نفوس اشخاص کامل هم در آن انحرافاتی هست ولو خودش نداند . در اخلاق ها انحراف هست، در عقاید انحراف هست، در اعمال انحراف هست و در کارهایی هم که بشر می کند انحرافش معلوم است . و ایشان مأمورند برای اینکه تمام این کجی ها را مستقیم کنند و تمام این انحرافات را برگردانندبه اعتدال که واقعا صدق بکند «یملا الارض عدلاً بعد ما ملئت جورا» از این جهت این عید، عید تمام بشر است . بعد از اینکه آن اعیاد، اعیاد مسلمین است این عید، عید تمام بشر است، تمام بشر را ایشان هدایت خواهند کرد، ان شاء اللّه و ظلم و جور را از تمام روی زمین بر می دارند.»

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: رویدادهای بعد از ظهور، ،
:: برچسب‌ها: عدالت, حکومت مهدی (عج), حاکم عادل, حضرت امام خمینی, تعجیل در فرج, ,
نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : شنبه 6 خرداد 1391
زمان : 14:26
سلاح امام زمان (عج)
| ادامه مطلب...



ظهور منجی و برقراری حکومتی واحد در سراسر گیتی بر اساس عدالت در همه جنبه های وجودی انسان، به معنای واقعی کلمه از جمله باورهایی است که بیشتر مکاتب دینی و فکری دنیا در آن مشترکند. در این میان اسلام به عنوان مترقی­ترین مکتب انسان­ساز به نحوی جامع با ارایه ایدئولوژی منسجم به این بحث پرداخته است. از این رو بر مسلمانان است تا پیوسته با تبیین زوایای مختلف این بحث، آن را زنده نگهدارند.

 

 

در حالی که اطلاعات ما از این موضوع خصوصا جزئیات آن، منحصر در اخباری است که ائمه در برهه­ای خاص از زمان بیان داشته­اند و طبیعی است که مفاهیم مورد نظر خود را باید در غالب الفاظی قابل فهم برای مخاطبان ارائه می کرده­اند؛ و ازطرفی باتوجه به گذرا بودن زمان و سیر تکاملی آن؛ مصادیق الفاظ تغییر یافته ­اند این تغییر باعث شده است که عده­ای تعابیر اولیه را نپذیرند و آنها را دست­مایه ای برای مخدوش کردن اصل موضوع بدانند.

  

یکی از این موارد سلاح امام زمان است. که در مواردی از آن با نام شمشیر یاد شده است. و باعث طرح شبهاتی در این خصوص شده است. در حالی که می­توان با استفاده از خود روایات و اصول کلی غیر قابل تردید پاسخ این شبهات را داد و به تنقیح بهتر موضوع پرداخت.

 

 
 
بقیه متن در ادامه مطلب


 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: رویدادهای بعد از ظهور، ،
:: برچسب‌ها: ظهور منجی, مکاتب دینی, سلاح امام زمان, ,
نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391
زمان : 14:45

صفحه قبل 1 صفحه بعد


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.